Veliki servis

Šta treba da znate?
Ako ste vozač i posedujete putničko vozilo, onda sigurno znate koliko je važno redovno održavanje. Veliki servis je ključni deo održavanja automobila, jer se na ovom servisu menjaju delovi koji se redovno troše, kao i proverava da li je sve u ispravnom stanju. U ovom članku, detaljno ćemo objasniti sve što trebate znati o velikom servisu, uključujući na koliko se radi, šta se menja, koliko traje i koji delovi se menjaju.
Na koliko se radi veliki servis?
Na koliko se radi veliki servis? Najbolje je da se držite preporuke proizvođača automobila. Ukoliko nemate servisno upustvo proizvođača, slobodno nam se obratite sa brojem šasije i mi ćemo vas informisati o preporučenom intervalu za veliki servis. Kod novijih vozila reporuka je da se prvi veliki servis obavlja na svakih 150.000 do 210.000 pređenih kilometara ili na 4 do 5 godina, u zavisnosti od modela vozila i uslova vožnje. Svaki sledeći zavisi od preporuka proizvođača delova. Uglavnom je to 80 000km.
Međutim, mi preporučujemo da se ne ček poslednji kilometar i da se servis obavlja pre nego što dostignete maksimalni pređeni kilometražu, jer tako ćete produžiti životni vek vašeg vozila.
VAŽNO JE NAPOMENUTI DA SE PREPORUKA IZ SERVISNOG UPUSTVA VAŽI SAMO ZA PRVI VELIKI SERVIS, NAKON TOGA INTERVAL ZAVISI OD GARANTNOG ROKA ODNOSNO PREPORUKE PROIZVOĐAČA DELOVA KOJI SE UGRAĐUJU.
Šta se menja na velikom servisu?
Kada se radi veliki servis, obično se menja ulje i filter ulja, filter vazduha, filter goriva, filter kabine, antifriz. Sve tečnosti u vozilu se ispituju i po potrebi dopunjuju ili menjaju, zamenjuju se svećice (kod benzinskih motora), svo remenje i pogonski lanac (ukoliko je takav tip motora), remanica alternatora i pumpa rashladne tečnosti. Takođe se proverava sistem za hlađenje, kočioni sistem, sistem za ubrizgavanje goriva i ostali vitalni delovi vozila.
Koliko traje veliki servis?
Trajanje velikog servisa zavisi od modela vašeg vozila i obima posla koji je potrebno obaviti. U proseku, servis traje između 4 i 8 sati, ali ovo može varirati u zavisnosti od vašeg vozila. Važno je napomenuti da bi trebalo da ostavite vozilo u našem servisu tokom celog dana, kako bi serviseri mogli da zamene sve delove, i provere da li nakon zamene sve funkcioniše kako treba. Ako želite, u našoj prijemnoj prostoriji možete da sačekate da se usluga obavi.
Koji su rizici odlaganja velikog servisa?
Odlaganje zamene zupčastog kaiša odnosno lanca može dovesti do ozbiljnih problema u motoru vašeg vozila. Evo nekih od najčešćih rizika:
- Prekid kaiša/lanca: Najozbiljniji rizik od odlaganja zamene zupčastog kaiša je da se kaiš/lanac može prekinuti tokom vožnje. To će uzrokovati da se motor zaustavi i može dovesti do ozbiljnih oštećenja delova motora, kao što su klipovi, ventili ili glava motora.
- Oštećenje ventila: Ako se zupčasti kaiš/lanac ne zameni na vreme, može doći do sudara između klipova i ventila. To može uzrokovati lomljenje ventila ili savijanje ventila i oštećenje glave motora, lomljenje klackalica, hidropodizača…
- Cena popravke: Oštećenja koja se mogu javiti ako se zupčasti kaiš/lanac ne zameni na vreme mogu biti vrlo skupa. Ako se motor ozbiljno ošteti, može biti potrebno potpuno zameniti motor, što je izuzetno skupo.
Zbog ovih rizika, važno je redovno menjati zupčasti kaiš odnosno lanac prema preporukama proizvođača ili prema savetima profesionalnih mehaničara. To može biti skup zahvat, ali ćete na duže staze uštedeti novac i izbeći moguće probleme.

Koje delove koristimo?
Kod zamene remenja na prvom mestu nam je svakako Continental ContiTech ali i drugi proizvođači čiji se delovi koriste u prvoj ugradnji ili čiji garantni rokovi su najduži. Kod zamene lanca, uglavnom preferiramo proizvođača koji je prva ugradnja za konkretni motor.
VELIKI SERVIS NE ZNAČI U SVAKOM SERVISU ISTO! NE RADI SE SA ISTIM DELOVIMA I ČESTO SE U PONUDI NAVODE SAMO OSNOVNI DELOVI (ZUPČASTI KAIŠ, ZATEZAČ, ROLER…) KAKO BI PONUDA BILA PRIMAMLJIVIJA. NAUČITE DA PREPOZNATE RAZLIKU KAKO NE BISTE BILI PREVARENI!
Koje ulje koristimo?
Većina servisa i automehaničara manipuliše ovom informacijom. Ulje nabavljeno u buradima od 200+ litara značajno povoljnije od ulja nabavljenog u abalaži od 1 litra ili 5 litara. Da bi servis mogao da pokrije većinu specifikacija i viskoziteta morao bi da kupuje prilično veliki broj buradi. Iz tog razloga na ponudama (ako ih i dobijete) ovakvih servisa videćete stavku “Motorno ulje 5 litara” ili u najboljem slučaju “Motorno ulje 5w-30 5 litara). A iza svega toga se krije točenje jednog istog ulja u sve motore.
Ovo kratkoročno nije tako veliki problem, ali dugoročno ostavlja posledice naročito na novijim vozilima.
Naša praksa je da se na prvom mestu vodimo se specifikacijom proizvođača vozila. Veoma vodimo računa o tome koju specifikaciju ulja je proizvođač zatevao za određeni motor kao i viskozitet. Na prvom mestu nudimo visoko kvalitetno Nemačko ulje Liqui Moly. Dok nam je redovna ponuda kompletna Shell ponuda ulja. Na vaš zahtev možemo korititi i druga ulja ali samo isključivo renomiranih proizvođača.
Na našim ponudama jesno je istaknut proizvođač, oznaka i viskozitet ulja koje sipamo!
Koje filtere ugrađujemo?
Na prvom mestu MAN, Knecht(Mahle), Purflux i Hengst. Obzirom da mahom radimo evropska vozila, trudimo se da nudimo vrhunsk filtere koji su uglavnom i prva ugradnja u Audi, BMW, Mercedes, VW… A to su MAN, Knecht/Mahle, Hengst, Purflux … U najgorem slučaju na zahtev kriterijum spuštamo na Filtron.
Način plaćanja?
Gotovinom, karticama, fakturom…
Sve naše usluge možete platiti gotovinski na licu mesta, platnim karticama, prenosom na naš račun.
Apsolutno za sve usluge izdajemo fiskalni račun.
Da li vozilo mora da se ostavi u servisu?
Ne, možete da sačekate u našoj prijemnoj prostoriji.
Svi naši servisi se zakazuju i obavljau strogo u zakazanom terminu. Dok se servis obavlja, obezbedili smo vam udobnu klimatizovanu prijemnu prostoriju, u kojoj uz kafu ili neko drugo posluženje možete da obavljate poslove kao u svojoj kancelariji. Imamo besplaten WiFi, TV, časopise…
Šta je to što nas izdvaja od drugih?
Pored gore navedenih stavki koje jasno pokazuju koliko smo posvećeni ovom poslu, izdvojili bimo i sledeće:
- Za vas vodimo elktronsku evidenciju održavanja.
- Zapis o servisiranju unosimo u online servisnu knjižicu koja vam je uvek dostupna.
- Poštujemo vaše vreme i servis radimo strogo u zakazanom terminu.
- Obezbedili smo vam komfor u prijemnoj prostoriji tako da ne morate da ostavljate vozilo.
- Korisnici naših usluga daju nam najvišu ocenu za pružene usluge [ E-knjižica, ocena servisa ].
SCT servis ne ugrađuje vaše delove bez obzira da li su oni novi ili polovni! Isključivo ugrađujemo delove koje mi nabavljamo!
Naš AI servisni savetnik Jovan na raspolaganju Vam je 24h. Saznajte sve što Vas zanima kroz dopisivanje sa Jovanom.
Ukoliko želite ponudu ili da saznate cenu, neophodan podatak je broj šasije Vašeg vozila.