Servis menjača – mašinska zamena ulja

Brain Bee AGC 9280
Posle duže analaize odlučili smo se da naš servis opremimo mašinom koja predstavlja poslednju reč tehnike kada je u pitanju servis menjača. Iako je u ponudi bilo značajno povoljnijih modela, mi smo se odlučili za poslednji model Brain Bee AGC 9280.
Italijanski brend Brain Bee je dugo poznat kao proizvođač najkvalitetnije opreme u automobilskoj industriji. U vlasništvu je nemačke kompanije MAHLE GmbH.
Brain Bee AGC 9280 karakteriše to što ima dve pumpe kapaciteta 10litara u minuti, 7-inčni ekran na dodir, baza podataka koja se automatski ažurira sa tehničkim podacima o najnovijim tipovma menjača, aplikacija kojom se putem mobilnog telefona ili tableta može upravljati procesom.
Šta je mašinska zamena ulja?
Ulje u menjaču može da se izmeni bez ikakve sofisticirane mašine. Ulje se ispusti na predviđenom mestu, dolije ispuštena količina na drugom i to je to. Međutim ovom metodom iz menjača se ispusti najviše 50-60% starog ulja. Ne ispusti se gotovo ništa naslaga ako su zadržane u delu iz kog nije izašlo ulje. Ovom metodom se praktično staro zaprljano ulje razblaži određenom količinom novog ulja.
Mašinskom zamenom ulja našom Brain BEE AGC 9280 sa dve pumpe, ulje se ubrizgava i ispumpava u toku rada motora pod velikim pritiskom sa dve pumpe. Na kontrolnim cevim na mašini vizualno se može videti razlika u boji i zaprljanosti između izvučenog ulja i novog ulja koje se ubrizgava. Ovom metodom u potpunosti se menja ulje u menjaču. Ukoliko se redovno servisira menjač, operater će preko kontole na mašini moći da uporedi čistoću izvučenog i ubrizganog ulja i ako je zadovoljan, ne mora da radi dodatno ispiranje menjača. Međutim ako je zaprljanost velika predlažemo mašinsko ispiranje menjača.
Koje menjače je potrebno servisirati?
Ovo je dosta teško pitanje na koje nije moguće dati precizan odgovor. Postoje menjači za koje je proizvođač predvideo da se ulje nikada ne menja – lifetime fill. Ali često je kod novijih automatskih menjača interval od 50 000km. Najbolje je se oko ovoga konsultovati sa servisnim savetnikom.
Kako se servisira menjač?
I na ovo pitanje nije univerzalan. Postoje menjači bez filtera, menjači sa filterom integrisanim u karter, sa magnetima… Naša baza podataka daje nam detaljne instrukcije za svaki menjač pojedinačno. Pa je najbolje da nas kontaktirate putem forme u produžetku ovog članka, kako bismo vam dali precizne informacije.

Kada se radi servis menjača?
Kod nas na Balkanu vlada predrasuda da se servismo automatskog menjača izazivaju problemi sa istim. Ova predrasuda nastaje iz više razloga. Prvo, mehaničari izbegavaju da vrše servis menjača zato što većina menjača nema servisnu istoriju. To ih dovodi u rizik da ih mušterije nakon servisa optužuju da su nešto pogrešno uradili jer menjač više ne radi kao ranije. I na pitanje „Majstore na koliko se radi servis ovog menjača?„, sledi odgovor „Samo teraj dok ide i ništa ne diraj„. Time se praktično probelm gura „pod tepih“ i jednog dana će posledice nastupiti.
Drugi razlog je nedostatak informacija. Većina vozača praktikuje mali servis na 15 000km ali servis menjača smatraju da se radi na nekim velikim intervalima od 100-200 hiljada poput velikog servisa. Ali zapravo na većini novijih automatskih menjača, servis se radi na svaki treći mali servis.
Naime, u toku rada svaki automatski menjač trpi velika mehanička opterećanja. Veliki broj zupčanika i drugih komponenti izloženo je trenju i opterećenju a temperature ulja često budu veoma visoke i mogu da degradiraju samo ulje. U takvim uslovima rada neminovno je nastajanje opiljaka, krhotina i razne prljavštine u ulju. Da ta prljavština ne dođe u ventile i poremeti rad menjača brine filter i magneti ako ih ima. Ali i oni nisu svemogući i vremenom se zaprljaju. Ako se ne poštuje propisani servisni interval, prljavština se polako taloži u samom menjaču, menjač vremnom sve lošija radi a pod opterećenjem mogu se desiti i ozbiljnije havarije. U tom slučaju popravke su uglavnom nekoliko hiljad eura.
Ako niste sigurni koji je servini interval vašeg menjača, javite nam se putem formulara ispod.
Zašto dolazi do problema u radu menjača nakon servisa?
Ako menjač nema servisnu istoriju, vozilo ima stotine hiljada iza sebe, to je siguran znak da su sve praznine u dnu menjača popunjene krhotinama, opiljcima i drugom prljavštinom. Ako se u takvim uslovima odlučite na zamenu ulja, velike su šanse da problem nastane nakon toga. Zašto se to dešava? Kada serviser isprazni menjač od starog ulja, uglavnom će ispustiti samo prljavo ulje ali naslage ostaju tamo gde su se nataložile. Zatim sledi upumpavanje novog ulja pod pritiskom i to dovodi do toga da se talog podigne i pomeša sa novim uljem. Nakon startuvanja motora, prljavština lako može da kontaminira neki ventil i problemi u radu odmah se manifestuju.
Preporučujemo vam da pročitate veoma koristan članak napisan u saradnji sa jednim od najpoznatijih servisa menjača kod nas:
https://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/7725/na-kojoj-kilometrazi-se-menja-ulje-u-automatskom-menjacu
Naše mogućnosti
Naše mogućnosti su da:
- Ispustimo i upumpamo novo ulje
- Ispustimo staro ulje, izvršimo pranje menjača propisanom ili ručno odabranom količinom ulja i upumpamo novo ulje.
- Ispustimo staro ulje, izvršimo pranje teterdžentom,i upumpamo novo ulje.
Pored navedenog a ako je predviđeno menjamo karter, magnete filter ulja… sve u zavisnosti od propisane procedure za konkretni ti menjača.
Što se tiče pranja deterdžentom, to je isto dosta diskutabilna radnja. Jer iz iskustva hemija može da izazove oštećenja na nemetalnim komponentaa menjača. Pa sa ovim delom servisa treba biti oprezan da li ga i sa ime raditi. Neki brenodovi kao recimo Mercedes koji kao oficijelnu opremu koristi upravo ovu mašinu izričito su blokirali ovu funkciju za svoje menjače.

Koje ulje i delove koristimo?
Servise menjača radimo već četiri godine i naša iskustva sa Liqui Moly uljima su odlična. Liqui Moly ulja su na zapadu jedna od najcenjenijih marki, nisu najskuplja ali nisu ni jeftina. Ako cenu Liqiu Moly ulja poredimo sa najjeftinijim onda su skupa ali ako poredimo sa renomiranim brendovima onda su u skupljim ali ne i najskupljim. Takođe često koristimo Ravenol i Motul ulja. Na vaš zahtev možemo obezbediti i OEM ulja (fabrička ambalaža) BMW, VW….
Kako do servisa menjača?
Popunite formular ispod i mi ćemo vas ubrzo kontaktirati. U zavisnosti od tipa menjača, istorije održavanja i ostalih okolnosti daćemo vam ponudu za servis. Nemojte tražiti broj telefona na sajtu i zvati nas. Telefonom odgovor o ceni nećete dobiti iz prostog razloga što bez broja šasije ne možemo da utvrdimo.
Zašto da nama ukažete poverenje?
Pored gore navedenih stavki koje jasno pokazuju koliko smo posvećeni ovom poslu, izdvojili bimo i sledeće:
- Za vas vodimo elktronsku evidenciju održavanja.
- Zapis o servisiranju unosimo u online servisnu knjižicu koja vam je uvek dostupna.
- Poštujemo vaše vreme i servis radimo strogo u zakazanom terminu.
- Obezbedili smo vam komfor u prijemnoj prostoriji tako da ne morate da ostavljate vozilo.
- Korisnici naših usluga daju nam najvišu ocenu za pružene usluge [ E-knjižica, ocena servisa ].
Naš AI servisni savetnik Dejan na raspolaganju Vam je 24h. Saznajte sve što Vas zanima kroz dopisivanje sa Dejanom.
Ukoliko želite ponudu ili da saznate cenu, neophodan podatak je broj šasije Vašeg vozila.